SEARCH:
15578002_1252028021509973_7166097951033184999_613

Viezli sme JAWU, ktorá obkrúžila svet!

Pred troma rokmi prešiel Pavel Suchý na tridsaťpäťročnej Jawe 350/634 viac ako 49-tisíc kilometrov naprieč zemeguľou. Po návrate z dobrodružnej výpravy, ktorú sledovali tisíce fanúšikov zdolal boj s rakovinou, vydal knihu a pustil sa do príprav na pokračovanie svojej cesty s názvom „Jawa okolo sveta II“. Pri oboch výpravách mu pri zabezpečovaní prepráv motorky asistoval DB Schenker.

16251964_1294842360561872_8271503027186883262_oNadšenec motoristického športu, dobrodruh a motoristický novinár Pavel Suchý je prvým Čechom, ktorý na motorke obišiel Zem. A to bez obrovského rozpočtu, sprievodu, či špičkovej techniky  – iba so staručkou motorkou Jawa, vyradenou z autoškoly, odhodlaním a vierou v seba samého.

Napriek mnohým komplikáciám, ktoré ho počas cestovania postretli  – od nevrlých úradníkov cez rozbahnené mongolské „cesty“ až po juhoamerické aligátory – prešiel v rámci výpravy  „Na Jawe okolo sveta“  za osem mesiacov Slovensko, Ukrajinu, Rusko, Mongolsko, Južnú Kóreu, USA, Mexiko, Strednú Ameriku, Ekvádor, Peru, Čile, Argentínu, Kolumbiu a Bolíviu. Cesta zahŕňala aj sedem presunov cez oceán a more a prechádzala 27 hranicami 21 štátov sveta.

15578002_1252028021509973_7166097951033184999_o

Pavel počas svojich ciest nafotil množstvo krásnych záberov a zozbieral tipy pre cestovateľov, ktorí by sa rozhodli ísť v jeho “koľajách”.

Dva roky po úspešnom ukončení prvej výpravy začal Pavel s plánovaním pokračovania dobrodružnej cesty, tento krát naprieč Austráliou a Tasmániou. Ako píše na svojom blogu, pôvodný projekt splnil svoj účel. Pobavil a inšpiroval nielen jeho samotného ale aj tisíce nadšencov, ktorí ho sledovali online. Aj preto  rozhodol pokračovať a objavovať ďalšie krásne miesta zo sedla obstarožnej motorky – tento krát JAWY 638, ktorú nazval príznačným menom „Dingo“. A to aj napriek tomu, že po návrate z prvej výpravy mu diagnostikovali rakovinu. „Osud mi po úspešnej chemoterapii nadelil nejaké tie roky navyše. Bol by hriech iba poďakovať a odložiť plány na „inokedy“. Žiadne „inokedy“ totiž už nemusí prísť a tak sa štartuje do ďalšieho kola!“ potešil nezlomným optimizmom svojich fanúšikov.

_DSC3507

Pavel Suchý s Benjamínom Chladným, ktorý zo slovenskej pobočky DB Schenker úspešne koordinoval zabezpečenie logistických služieb počas oboch výprav.

Počas oboch výprav Pavlovi s organizáciou presunov motorky cez oceány pomáhala spoločnosť DB Schenker na Slovensku. „Po prvý krát sme sa s Pavlom skontaktovali v čase, keď potreboval podporu pri presune motorky z Južnej Kórei do USA. Keďže nemal s podobnými logistickými úkonmi prakticky žiadne skúsenosti, komunikovali sme v jeho mene s miestnym agentom a následne sme už riešili aj všetky importné formality v USA a aj letecký presun motorky späť do Európy,“ opisuje spoluprácu pri prvej výprave Benjamín Chladný, manažér oddelenia leteckých a námorných prepráv v DB Schenker na Slovensku. „V začiatkoch spolupráce v roku 2013 bol pre nás tento projekt niečím novým, keďže sa nejedná o štandardné komerčné cargo, s ktorým pracujeme denne ale o špeciálnu formu prepravy, kedy sa prepravuje dopravný prostriedok, ktorý je zároveň osobným majetkom. Takéto vozidlá sa prepravujú v špeciálnom režime a keďže každá krajina ma pre dovoz takéhoto typu „nákladu “ vlastné nariadenia a vyžaduje iné povolenia. Preto je riešenie takejto prepravy extrémne náročné na komunikáciu a spoluprácu medzi pobočkami,“ vysvetľuje Benjamín.

Pavel služy DB Schenker využil aj pri druhej výprave, ktorá si rovnako vyžadovala nielen prepravné služby ale predovšetkým  zvládnutie importných formalít priamo v Austrálii. „Vďaka profesionálnemu prístupu austrálskeho teamu Fairs&Exhibitons sme boli v rekordne krátkom čase schopní dostať motorku z prístavu do skladu, čím sme Pavlovi ušetrili nielen čas ale aj nemalé poplatky za skladovanie,“ uzatvára Benjamín.

P1011067

Prejsť na motorke kontinent je pre Pavla v porovnaní s prepravou bedne cez oceán úplná hračka.

Pavel spoluprácu hodnotí veľmi pozitívne a pri svojej ďalšej výprave, ktorej plány sa mu už rodia v hlave, sa na logistického špecialistu podľa vlastných slov opäť rád obráti: „S DB Schenker som mal zatiaľ iba dobré skúsenosti. Viem, že môžem náročnú logistiku vypustiť z hlavy a nechať ju na ľuďoch, ktorým dôverujem. Je to obrovská pomoc, pretože prejsť na druhý koniec kontinentu je pre mňa hračka v porovnaní s prepravou motorky cez oceán.“

Výprava do „Van Diemenovej zeme“, ako svoju cestu číslo dva pomenoval sám Pavel, trvala presne tri mesiace a Dingo počas nej zvládol takmer 28 000 kilometrov. Motorka ani tento krát nesklamala a v súčasnosti je už opäť v rukách DB Schenker – na ceste loďou do Hamburgu, kde sa jej po vylodení ujme tím DB Schenker z Českej republiky a postará sa o colné formality i prepravu do Prahy.

Viac info o Pavlovi a jeho výpravách nájdete na blogu www.jawakolemsveta.cz. Zároveň mu ďakujeme za poskytnutie fotografií a informácií do článku.